ďťż
Bardzo duże okno balkonowe!
Bardzo duże okno balkonowe!





- 23-08-2002 11:22
Mam pytanie, czy ktoś z Was się orientuje, czy można kupić okno balkonowe jednoskrzydłowe o wymiarach 120x260 cm (szerokość x wysokość). Oczywiście okno ma być uchylno-rozwieralne!
Szukałem już w wielu renomowanych firmach, ale nikt się nie chce tego podjąć!!!!
Proszę poradźcie co robić? Podmurować otwór okienny czy też zrobić balkon dwuskrzydłowy?

TOMek





januszek - 23-08-2002 11:43
nie jestem ekspertem w produkcji okiem ale na moje wyczucie żaden wykonawca nie wykona takiego okna, a jeśli wykona to kiepski wykonawca, niestety okucia prawdopodobnie nie wytrzymają takiego ciężaru szyby (lub kilku szyb). Ja użytkuję okno o wym 120x150 i po 2 latach obwisło nieznaczne ale jednak. Myślę że masz zamiar kupić okna drewniane bo sztywność PVC jest dużo mniejsza.
Proponuję podzielić drzwi na dwie kwaterki (niekoniecznie symetryczne np 900+300) jedna część uchylno rozwierna, druga rozwierna z ruchomym słupkiem. Takie posiadam i chwalę sobie jednak o wym 1800x2400



finiszant - 23-08-2002 12:03
Januszek ma rację, takie okno (120) jest nie tylko okropnie ciężkie, ale też zabiera bardzo wiele miejsca po otwarciu. Nam architekt również zmalował coś takiego, zmniejszyliśny do standardowych 90 cm, mamy w innym pokoju drzwi balkonowe 150 szerokie (oczywiście dzielone symetrycznie, bo wg. nas tak jest ładniej) - może warto takie, jeżeli w Twoim pomieszczeniu ma nie być dodatkowych okien.
Finiszant



wojas - 23-08-2002 13:44
W PCV bym nie ryzykowal, zbyt ciezkie. Mam podobne doswiadczenie z oknem 120x150 co januszek. Moze w aluminium? Niektore sa bardzo przyzwoite i nie wygladaja jak okna wystawowe, ale cena tez jest inna...
Wojtek.





plonskij - 23-08-2002 14:09
Pozostaje Ci aluminium lub drewno [obydwa otwierane i niewygodne albo przesuwno-odchylne z PVC.
Przesuwno-odchylne nie zabiera miejsca na pół pokoju a wygląda efektownie. Z tym, że trzebaby dać na 1/3 wysokości szczeblinę{poprzeczkę}.
Można też zrobić tzw. drzwi półtoraskrzydłowe z ruchomym słupkiem - jedno skrzydło bardzo wąskie otwierane w razie potrzeby - na kantrygle i drugie skrzydło normalne otwierane.
Masz 4 rozwiązania - wybieraj.



tom soyer - 23-08-2002 14:11
właśnie łatwiej takie okno wykonać z PCV bo jest lżejsze niż drewno! widziałem takie okna w Austrii ale były ze szprosami (napewno jako konkretne usztywnienie)
trudność może polegać na unoszeniu tego wysokiego uchylnego okna po otwarciu prawda?



- 23-08-2002 16:25
Też się zastanawiam nad oknem. Zostawiłem sobie otwór okienny 3,2 szer na 2.8 wys. Może ktoś widział jakieś strony z podobnymi rozwiązaniami. Okna przesuwane dobre są chyba na parter, ja mam na piętrze.



tgb - 23-08-2002 18:03
Ja w takim przypadku zastanowiłbym się nad oknem przesuwnym. Można wtedy mieć całkiem szerokie wejście (wyjście) bez obawy obwiśnięcia (drzwi). Chyba, że chesz mieć takie okno bez żadnych podziałów :eek:, ale to raczej nie do zrealizowania za rozsądne pieniądze.
Do Hansa_68, dlaczego myślisz, że przesuwne niespecjalnie nadaje się na piętro?




jakostro - 23-08-2002 22:54
Mam podobny problem. Chcę mieć okno na taras o wymiarach 4,0x2,35 przesuwne składające się z dwóch lub trzech skrzydeł i w dodatku niedzielone. Nie udało mi się znaleźć takiej oferty. Czy to jest realne; z czego musi być wykonane; gdzie szukać oferty.



- 23-08-2002 23:36
Spróbujcie w jakiejś firmie produkującej okna z kompozytu poliestrowo-szklanego tzw. fiberglassu. Namiary na jedną z nich http://www.fibertech.com.pl Może oni zrobią coś takiego.



- 23-08-2002 23:42
Qurcze, strona nie działa. W związku z tym podaję namiary:
Fibertech S-ka z o.o.
ul. Celna 9
30-507 Kraków
tel. 012 (p-fix) 6563397
tel/fax. 012 (p-fix) 6421481
Gazetę mam z roku 2000 to może jeszcze firma istnieje.
Owocnych poszukiwań.



MagdaN - 23-08-2002 23:43
Jakostro,
widziałam takie okno, ponad 3 metry szerokie, składajace się z trzech skrzydeł, z czego jedna część była nieruchoma, a dwie pozostałe można było nasunąć na tę jedną (czyli potrójny tor).
Ciekawe rozwiązanie. Zrobił to (kurczę, nie wiem jak to się pisze :roll:)Deckenick.
Magda



- 25-08-2002 11:14
Mam zamontowane okno tarasowe o szerokości 3 metrów i wysokości 2,2 m. Jest podzielone symetrycznie na trzy części środkowa jest uchylno- przesuwna, dwie pozostałe to tzw. fiksy. Wykonała to firma Partners z Rybnika na profilach Deceunick



JerryCool - 26-08-2002 09:09
u mnie jest zamontowana przesówka URZĘDOWSKIEGO o wym. 3 x 2,5 . Z tego co się oriwntowałem mogli wykonać to również jako uchylno-rozwierne (dzielone na dwie symetryczne części, bez poprzeczek). Nie wiem jak to sie będzie sprawowało w przyszłości bo mam go wstawione dopiero od miesiąca.



pchelek - 26-08-2002 09:31
Jak widać z wypowiedzi duże drzwi mogą funkcjonować bez zarzutu jak i sprawiać dużo problemów. Wszystko zależy od precyzji wykonania, rodzaju okna [PVC drewno], jakości zastosowanych materiałow. Jest to niewątpliwie ładne i efektowne ale kłopotliwe eksploatacji - duże skrzydło zajmuje pół pokoju. Tak więc chyba lepiej trzymać się senttencji "małe jest piękne".



januszek - 26-08-2002 10:13
jeszcze raz ja
można stosować różnego typu okna uważam że nie ma złych materiałow tylko trzeba wiedzieć gdzie można je stosować, okien wiekszych niż 2,5m z PVC nie wykonuje się ze względu na między innymi rozszerzalność liniową profili, występują nieszczelności,nie mówię o sztywności u pytającego jest okno 2,6 więć masz do wyboru drewno, aliminium ,lub oba na raz, jęśli chodzi o al to profil jest zimniejszy i cięższy poza tym w domku to tak jakoś wygląda sztucznie (kojarzy mi się ze sklepami) okucie typu przesuwne nie załatwi problemu ciężaru szyby i opadania okna a poza tym ta cena. Jeszcze raz w twoim przypadku rozwiązanie najlepsze to podział okna przy czym jedna z kwaterek nie mniej niż 0,7 m względy praktyczne. Ja użytkuję podobne okna i nie chciałbym abyś popełniał takie błędy jakie ktoś przed tobą zrobił.



mmmad - 08-08-2005 14:24
Zastanawiam sie, czy przez 3 lata byla rewolucja w ineteresie okiennym.

Mamy w projekcie 3 okna balkonowe jednoskrzydlowe 120x230. Jeden sprzedawca twierdzi, ze nie robi sie takich z PCV (ani z drewna), drugi mowi, ze na profilu Salamander i grubszych wzmocnieniach zrobi. Komu wierzyc?

Mamy jeszcze w tej chwili mozliwosc manewru: mozna zmniejszyc lub poszerzyc otwor na dwuskrzydlowe (ale to wiaze sie znow ze zmiana pozwolenia).



Uszaty1973 - 08-08-2005 14:35
Mój brat ma takie duże okno, jest przesuwne i działa poprawnie. Tylko małe ale :) w całości je otwierał chyba z 5 razy a mieszka 7 lat :o . Więc proponuję się zastanowić, czy warto wydać kasę na 5 razy (a argumenty że szafę będziesz wkładał lub inne tego rodzaju od razu sobie odpuść).



mmmad - 08-08-2005 14:37
To jest poddasze: lukarna badz sciana szczytowa - na przesuwne nie ma miejsca. Tylko tyle, zeby poszerzyc o 20 cm.



tczarek - 08-08-2005 18:11
Jest jeszcze rozwiązanie okno otwierane z ruchomym słupkiem. Patent polega na tym , że jedna otwierana połowa okna ma słupek i w efekcie uzyskuje się otwarcie okna na całą szerokość a w środku nie ma żadnych elementów. Okna takie robione na zamówienie.



jareko - 08-08-2005 18:24

Zastanawiam sie, czy przez 3 lata byla rewolucja w ineteresie okiennym.... tak - byla :lol: :lol: :lol: padlo sporo dealerow i klkunastu producentow
Narobilo sie firm co cuda potrafia zrobic wbrew rozsadkowi
Takiego balkonu nawet w Salamandrze Ci nikt co toche oleju w glowe ma nie zrobi a bajki o wzmocnieniu handlowec moze sobie darowac - i tak do drzwi powinno isc 2mm.
Dobrym pomyslem jest to co tczarek Ci podsunal - albo jedyne wyjsce zmniejszyc otwor



wbrat - 09-08-2005 10:48

A do czego ta poprzeczka? I jak to wygląda? Czy jak chce mieć tylko przesuwne (bez "uchylności" :wink: ) to też jakaś poprzeczka musi być? Bo żona wymażyła sobie okno tarasowe o szerokości 240 cm - z czego połowa (120 cm) byłaby przesuwana (w projekcie mam 2x90cm). Tylko że żona wymażyła sobie też, że będzie to taka duża tafla szkła, bez żadnych szprosów, poprzeczek itp. (poza tą pionową środkową dzielącą skrzydła rzecz jasna :wink: ).



mmmad - 09-08-2005 12:23
Chyba przyjdzie zmniejszyc otwor - zrobienie nawet ruchomego slupka to istotna zmiana elewacji. A ja juz nie chce kolejny raz obracac papierami.

Chyba ze... Wlasnie dzwonilem do swojego PINB-u - mowia, ze podzial okien nie ma znaczenia. Poza tym ma wejsc jakas nowelizacja prawa budowlanego (we wrzesniu?), ktora sprawi, ze takie zmiany bedzie sie zalatwiac wpisem do dziennika. Ktos cos wie?



jareko - 09-08-2005 12:44

A do czego ta poprzeczka? I jak to wygląda? tez zastanawam sie po jaka chol... ta poprzeczka? Przesuwki inaczej sie szkli tym samym dodatkowe usztywnienie poprzeczka jest zbedne

Czy jak chce mieć tylko przesuwne (bez "uchylności" :wink: ) to też jakaś poprzeczka musi być? Bo żona wymażyła sobie okno tarasowe o szerokości 240 cm - z czego połowa (120 cm) byłaby przesuwana (w projekcie mam 2x90cm). Tylko że żona wymażyła sobie też, że będzie to taka duża tafla szkła, bez żadnych szprosów, poprzeczek itp. (poza tą pionową środkową dzielącą skrzydła rzecz jasna :wink: ). i nie widze przeciwskazan by miala to co sobie wymarzyla - trzeba dbac o dobre samopoczucie naszych zon :)



Uszaty1973 - 10-08-2005 10:58
Dziś rozmawiałem z producentem okien i twierdzi że zrobić można, może zagwarantować że okucia wytrzymają, że się szczelnie będzie zamykało, że lekko będzie działać mechanika ale czy użytkownik będzie maił siłę dźwigać takie wielkie skrzydło to już inna sprawa. Radzę się zastanowić i zbadać posturę żony co byś potem nie było, hej idź zamknąć okno bo ja nie mam siły:)



G0ŚĆ - 10-08-2005 19:41

Takiego balkonu nawet w Salamandrze Ci nikt co toche oleju w glowe ma nie zrobi a bajki o wzmocnieniu handlowec moze sobie darowac - i tak do drzwi powinno isc 2mm. Dobrym pomyslem jest to co tczarek Ci podsunal - albo jedyne wyjsce zmniejszyc otwor wykres statyki salamander 2D. Standardowe wzmocnienie stosowane w salamandrze gr. 1,5 i 2mm (stosowane w systemie 2d i 3d).
http://okna4you.w.interia.pl/forum/z...ania%20_2D.jpg

ja bym powiedział więcej: takiego balkonu to nawet w kommerlingu nikt ci nie powinien zrobić i to nawet na podwyższonym skrzydle (balkonowym).
wykres statyki komerling eurofutur, skrzydło standardowe i podwyższone

http://okna4you.w.interia.pl/forum/1465x1435RU.jpg



mmmad - 11-08-2005 08:57
Zmniejszylem okno na 110x230 - ale z Tych wykresow wynika, ze dalej jest to poza granica mozliwosci?

A czy poprzeczka pozioma w polowie okna nie rozwiaze problemu?
Czy wobec tego mam wchodzic w drewno?



mmmad - 17-08-2005 17:14
Podbijam.

Czy ktos ma drzwi balkonowe jednoskrzydlowe z PCV 110x230 ? I nie ma z nim problemow?



jareko - 17-08-2005 17:42
daaawno....... dawno......... temu trzy sztuki takich okien zostaly wykonane - dokladniej 1165 / 2400 i dzialaja po dzis dzien ale.....
Ale !!! dzis juz nie ma takiego profilu :(
Schuco AS, wzmocnienie klasy VI (Gosciu - moze masz w swych zbiorach rysunki wzmocnien do starego Schuco?), okuca Winkhaus szyba bezpieczna (!!!!) i dziala ale dzis to jesli juz cos takego chcesz miec wykonaj to w aluminium nigdy w PVC chyba ze potrzebujesz balkonu na tylko kilka lat bo chalupe chcesz sprzedac.
Dzisejsze Schuco AS-60 czy nawet CT-70 to juz zupelnie cos innego :(



zielona :) - 24-08-2005 14:29
witam
moje okno balkonowe jest szerokie na 270 i chciałam aby było przesywne, w miejscu w ktorym zamawiam okna powiedzieli mi ze takie okno jest za szerokie zeby bylo przesuwne, poniewaz jedna połowa musiałaby miec 135, a jak podzielą na 3 części (po 90cm) to nie da się zrobić przesuwnego. Czy ktoś ma takiej szerokości okno balkonowe i jest przesuwne??



jareko - 24-08-2005 14:36
moze i prawde powiedzieli ale w wiekszosc profili jest to wykonalne tj dzielone tylko na 2



KAS01 - 24-08-2005 14:41

daaawno....... dawno......... temu trzy sztuki takich okien zostaly wykonane - dokladniej 1165 / 2400 i dzialaja po dzis dzien ale.....
Ale !!! dzis juz nie ma takiego profilu :(
Schuco AS, wzmocnienie klasy VI (Gosciu - moze masz w swych zbiorach rysunki wzmocnien do starego Schuco?), okuca Winkhaus szyba bezpieczna (!!!!) i dziala ale dzis to jesli juz cos takego chcesz miec wykonaj to w aluminium nigdy w PVC chyba ze potrzebujesz balkonu na tylko kilka lat bo chalupe chcesz sprzedac.
Dzisejsze Schuco AS-60 czy nawet CT-70 to juz zupelnie cos innego :(
Pamietam jak mój kumpel architekt, zaprojektował do siebie do domu olbrzymie przesuwane drzwi balkonowe (z dwóch tafli). Nie będe podawał wymiarów, bo nie chcę sie pomylić. Byliśmy kiedys na targach budowlanych i pamietam jak chodził po firmach okniarskich z pytaniem czy mu takie okna zrobią. Wszyscy odmawiali, ale znalazł jedną firmę co mu to zrobiła (nazwy nie znam). Na pewno było to w Schuco. Było to ok. 6 lat temu i do dzisiaj chodzą bez zarzutu.



zielona :) - 24-08-2005 14:48
oni też mi powiedzieli że moga podzielić na dwa, ale że takich dużych się nie robi (jedna część 135) że cięzko się odsuwa i takie tam, poprostu odradzali, ciekawa jestem czy ktoś ma takie okno i działa bez problemu??



jareko - 24-08-2005 19:59
wazna jest takze wysokosc okna ale powiem tak - na spoko mozna je wykonac
O ile dobrze pamietam cos podobnego mial Mieczu w Rehale, w Schuco cudenka robic mozna. A suwa sie kazde identycznie - jesli podzielisz na 3 i wyjdzie ci 90cm to dopiero zaczna sie klopotyu, skrzydlo lekkie o bardzo malym rozstawie saneczek bedzie sie kolebac na boki ze hej i to jest nazwijmy to kiepskie :)
Sanki wytrzymuja ciezar skrzydla minimum 150 kilo a sa i jeszcze odporniejsze :)
Tak wiec hmmm.....moze producent nigdy jeszcze nie robil przesuwek i sciemnia? :lol:



mmmad - 25-08-2005 09:20

daaawno....... dawno......... temu trzy sztuki takich okien zostaly wykonane - dokladniej 1165 / 2400 i dzialaja po dzis dzien ale.....
Ale !!! dzis juz nie ma takiego profilu :(
Schuco AS, wzmocnienie klasy VI (Gosciu - moze masz w swych zbiorach rysunki wzmocnien do starego Schuco?), okuca Winkhaus szyba bezpieczna (!!!!) i dziala ale dzis to jesli juz cos takego chcesz miec wykonaj to w aluminium nigdy w PVC chyba ze potrzebujesz balkonu na tylko kilka lat bo chalupe chcesz sprzedac.
Dzisejsze Schuco AS-60 czy nawet CT-70 to juz zupelnie cos innego :(
A jesli mi nie zalezy na szybie p4 tylko chcialbym p2? Dom buduje dla siebie...



jareko - 25-08-2005 09:34
miedzy P-2 a P-4 jest juz niewielka roznica w ciezarze



mmmad - 25-08-2005 09:55
Czy rozwiazanie posrednie (drewno) tez odpada?



jareko - 25-08-2005 10:58
nie wem do konca ale mozliwe ze w drewnie tak wymiar bylby do zaakceptowania - zapytaj producenta okien drewnianych



zielona :) - 25-08-2005 18:03
a czy do takiego okna balkonowego szer 270 dzielone na pół można dać szybe P4 czy bedzie za ciężka?? bo do wszystkich okien zdecydowalismy sie dac szybe P4, problem mamy tylko z balkonowym???



stary - 25-08-2005 23:42

witam
moje okno balkonowe jest szerokie na 270 i chciałam aby było przesywne, w miejscu w ktorym zamawiam okna powiedzieli mi ze takie okno jest za szerokie zeby bylo przesuwne, poniewaz jedna połowa musiałaby miec 135, a jak podzielą na 3 części (po 90cm) to nie da się zrobić przesuwnego. Czy ktoś ma takiej szerokości okno balkonowe i jest przesuwne??
Jedynym ograniczeniem w wykonaniu takiego okna może być tylko jego wysokość powyżej 250 cm. Skrzydło szerokości 135 cm jest średnim -wykonywanym jako uchylno-przesuwne.
Największe możliwe- GU- MZ 200 -skrzydło-200cm i ROTO HKS 4180 Z - 1850 cm. Jeszcze szersze- np. o wadze do 300 kg- są wykonywane jako tylko przesuwne- bez uchyłu.
W żadnym wypadku nie zgadzaj się na podział potrójny- z 270 cm wyjście będzie tylko 80- reszta rama i fixy!!!!!!!!!!! Kupa wydanej forsy i zero pożytku!!!! :evil: Szybę P4 równiez można zastosować- skrzydło przesuwne będzie wazyło 80-90 kg- a gwarancje dają do 150 kg!



jareko - 25-08-2005 23:59
:) :) :) staruszku - wrecz mnie cytujesz :) :) to mile ;) :)



stary - 26-08-2005 00:05
Dobrze zrobiona i zamontowana przesuwka chodzi jak co ??? :roll: Chyba już mówiłem kiedyś :roll:



jareko - 26-08-2005 00:10
jak nic w swiecie - ale cytuwac dokladnie nie bede - skleroza :( ;)



marcenka - 26-08-2005 10:12
Wszystko sie widocznie da, bo my w domu mamy 2 x 160x240- przesuwno uchylne. chodza leciutko.



Mushasi - 29-08-2005 23:49
Ja mam nietypowe na zamówienie 174x220 i nie ciagnie w zimie nic .



Mushasi - 29-08-2005 23:55
Zapomniałem dodać że okno jest w całości otwierane .
prawa strona rozwiewno uchylna , a lewa z ruchomym słupkiem .
Okno jest podzielone słupkiem poziomym dokładnie w lini parapetu bo z prawej strony jest okno łaczone z oknem 143,5 x 146,5



jareko - 30-08-2005 00:12
nic w tym nadzwyczajnego przy tej wysokosci okna :lol: - gorzej by bylo gdybys mial 2520 - moglby byc klopot a w kolorze klopot gwarantowany



zmijek - 25-09-2005 21:55
mam fix-[przesuwno-uchylne (środkowe)]- fix - wszystko razem długości 360 tj 1 sztuka ma 120 cm. Wysokość - ok 230 cm (nie mam jak teraz zmierzyć dokładnie) - jeszcze nie mieszkam. Robione na zamówienie (Urzędowski) - nie ma żadnych poprzeczek itp.
w razie potrzeby prześlę zdjęcie.



julienx - 13-02-2007 18:27
Witam,

mam okno w wymiarze 270 x 235 cm zamierzam wstawić tam okno przesuwne z hamulcem.

Mysle o drewnianym, bo mam wrazenie ze z pcv przy tak duzej powierzchni profil moze sie giąć???

Czy ktoś moze polecić producenta? Jestem z okolic Wa-wy

Strona początkowa | 1 | 2 | 3 | 4 >

© Blog Elektryczny design by e-nordstrom